شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4223 |
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۴۵ | ارسال توسط :
23 بازدید
۱
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین و پرتحرک‌ترین بازارهاست. در این بازار، تحلیل تکنیکال و نحوه حرکت قیمت با استفاده از کندل‌ها و الگوهای آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین، برای کسب سود باید روش‌های مختلف معاملاتی را امتحان کنید. یکی از سبک‌های پرکاربرد ترید، اسکالپینگ است. اسکالپینگ (Scalping) نوعی سبک معاملاتی است که […]

بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین و پرتحرک‌ترین بازارهاست. در این بازار، تحلیل تکنیکال و نحوه حرکت قیمت با استفاده از کندل‌ها و الگوهای آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین، برای کسب سود باید روش‌های مختلف معاملاتی را امتحان کنید. یکی از سبک‌های پرکاربرد ترید، اسکالپینگ است.

اسکالپینگ (Scalping) نوعی سبک معاملاتی است که به خریدوفروش سریع دارایی‌ها برای کسب سود از تغییرات کوچک قیمت در بازار اشاره دارد. این روش معاملاتی با دارابودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، جذابیت زیادی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها دارد. در این مقاله به‌طور کامل بررسی می‌کنیم که اسکالپینگ چیست و چگونه می‌توان از آن در بازار ارزهای دیجیتال بهره برد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با استراتژی‌های مختلف معاملاتی آن آشنا شوید.

فهرست مطالب

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ به سبک معاملاتی‌ای گفته می‌شود که معامله‌گران با انجام معاملات متعدد در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت به دنبال کسب سودهای کوچک هستند؛ در نهایت، از مجموع این سودهای کوچک بازده قابل‌توجهی را کسب می‌کنند. به تریدرهایی که از روش اسکالپینگ برای معاملات خود استفاده می‌کنند نیز اسکالپر می‌گویند. بازارهای هدف اسکالپرها آنهایی هستند که حجم بالایی دارند و به‌شدت تحت‌تأثیر اخبار هستند.

برای اینکه بتوانید استراتژی‌های اسکالپینگ را اجرا کنید، باید دانش کافی از بازار، توانایی تحلیل تکنیکال و مهارت‌های معاملاتی مانند استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت داشته باشید؛ چراکه معامله‌گران از ابزارها و شاخص‌های متعددی برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی سودآور استفاده می‌کنند.

اسکالپرها از اسپرد برای کسب سود از تفاوت بین عرضه و تقاضا استفاده می‌کنند. اسپر یا شکاف قیمتی شامل خرید به قیمت پیشنهادی و فروش به قیمت درخواستی است. اگر معامله‌گران آماده پذیرش قیمت‌های بازار باشند، می‌توان از این رویکرد، حتی زمانی که سفارش‌ها و فروش‌ها تغییر نمی‌کنند، سود کسب کرد. فقط باید حواساتان باشد که خطا نداشته باشید و بتوانید ریسک‌های موجود را شناسایی و مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال چیست و چه کاربردی دارد؟ + ویدیو

اسکالپینگ چگونه کار می‌کند؟

استراتژی اسکالپینگ

اسکالیپینگ براساس سه عنصر مهم نمودار، سرعت و ثبات کار می‌کند. به‌عنوان مثال، اسکالپرها از تحلیل تکنیکال و اختلاف بین قیمت و ارزش واقعی ناشی از اسپرد پیشنهادات و درخواست‌ها، استفاده می‌کنند.

اسکالپرها اغلب با خرید به قیمت پیشنهادی و فروش به قیمت درخواستی معامله انجام می‌دهند. درواقع، این روش را انتخاب می‌کنند تا بتوانند پوزیشن خود را برای مدت زمان کوتاهی حفظ کنند و ریسک را کاهش دهند.

سرعت نیز در انجام این سبک معاملاتی اهمیت دارد. باید بتوان سریع واکنش نشان داد تا بتوان از نوسانات کوتاه‌مدت، حتی در حد چند ثانیه، نیز استفاده کرد. به این ترتیب، اسکالپر می‌تواند از چندین معامله با همین تکنیک، سود زیادی کسب کند.

تفاوت اسکالپینگ و سوئینگ تریدینگ

هر دو این سبک‌ها، استراتژی‌های معاملاتی کوتاه‌مدت هستند، اما از نظر بازه زمانی و سود بالقوه، باهم تفاوت‌های کلیدی دارند.

در استراتژی اسکالپینگ با انجام معاملات متعدد در مدت زمان بسیار کوتاه، مانند چند دقیقه یا حتی چند ثانیه، به‌دنبال کسب سودهای کوچک در هر معامله هستیم. اما در استراتژی سوئینگ تریدینگ با حفظ موقعیت‌ها برای مدت زمان کمی طولانی‌تر، مانند چند ساعت یا چند روز، به دنبال کسب سود از نوسانات بزرگتر قیمت هستیم.

بیشتر بخوانید: نوسان ‌گیری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تفاوت اسکالپینگ در بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس

معاملات اسکالپ در بازارهای کریپتو و فارکس در بسیاری از جنبه‌ها به یکدیگر شباهت دارند. در هر دو بازار، جفت ارزها را با هم مقایسه و ارزش یکی را نسبت به دیگری پیش‌بینی می‌کنیم. همچنین، از لحاظ زیرساختی نیز مشابه هم هستند. قیمت دارایی در هر دو بازار کریپتو و فارکس با میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

علاوه بر این، باید معامله را در بازار کریپتو و فارکس، روی پلتفرم دیجیتال انجام داد. همچنین، بسیاری از ربات‌ها به طور خودکار معاملات را برای معامله‌گران باز می‌کنند. در نهایت، با یک ربات معاملاتی، شما دیگر نیازی به کنترل احساسات خود ندارید و همه چیز خودکار و اصولی انجام می‌شود.

اما با وجود شباهت‌های زیادی که این دو بازار دارند، تفاوت‌های مهمی نیز بین آنها دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، در بازار کریپتو، نوسانات قیمت بسیار بیشتر از بازار فارکس است. یعنی سود شما در بازار کریپتو ممکن است بیشتر از فارکس باشد. البته همین موضوع برای میزان ضرر نیز صادق است.

در بازار فارکس، اغلب باید به واسطه‌گران اعتماد کنید، اما در بازار کریپتو، این‌گونه نیست. یعنی معامله‌کردن در بازار کریپتو می‌تواند با کارمزد کمتر و ارزان‌تر انجام شود. همچنین، بازار ارزهای دیجیتال هر روز هفته و ۲۴ ساعته فعال است؛ اما بازار فارکس فقط در روزها و ساعات کاری باز است.

انواع اسکالپینگ

اسکالپینگ را می‌توان براساس روشی که استفاده می‌کنید به دو دسته طبقه‌بندی کرد.

اسکالپینگ نظام‌مند (Systemic Scalping)

همان‌طور که از نام آن پیداست، اسکالپینگ نظام‌مند به‌صورت سیستماتیک براساس پارامترهای از پیش تعیین‌شده انجام می‌شود. در این حالت معمولاً اسکالپر با تحلیل تکنیکالی که انجام می‌دهد، زمان ایده‌آل را برای ورود و خروج از بازار تعیین می‌کند. در نتیجه، تصمیمات تحت تأثیر شاخص‌های تحلیل تکنیکال خواهد بود. در این نوع اسکالپینگ از ربات‌های معاملاتی نیز برای تسهیل فرایند اجرا استفاده می‌کنند.

اسکالپینگ اختیاری (Discretionary Scalping)

اسکالپینگ اختیاری برعکس نوع سیستماتیک است؛ چراکه تصمیم‌گیری بیشتر خودجوش و براساس شرایط بازار است. بنابراین، در اسکالپینگ اختیاری به‌جای تکیه بر شاخص‌ها، تصمیمات بداهه و با توجه به رفتار بازار انجام می‌شود. البته این نوع از اسکالپینگ هم ممکن است تابع یک سیستم یا چارچوب معاملاتی کلی باشد.

مزایا و معایب اسکالپینگ

اسکالپینگ در بازار ارزهای دیجیتال هم مزایا و معایبی دارد. نوسانات شدید قیمت‌ها در بازار کریپتو می‌تواند فرصت‌های زیادی برای کسب سود فراهم کند که البته ریسک بالایی نیز دارد.

اسکالپرها، کمتر با ریسک‌هایی نظیر تغییرات نظارتی یا اتفاقات بزرگ اقتصادی روبه‌رو هستند. همچنین، برای برخی از معامله‌گران، این روش معاملاتی از نظر روانشناختی آسان‌تر به نظر می‌رسد؛ چراکه به آنها اجازه می‌دهد تا سودهای کوچکی در مدت زمان کوتاهی کسب کنند. علاوه براین، در این سبک ترید، نیازی به صبوری در برابر نوسانات قیمت ندارید؛ اما برای موفقیت باید مهارت‌های تحلیلی پیشرفته داشته باشید.

از طرف دیگر، این روش نیاز به نظارت مداوم دارد که ممکن است زمان‌بر و خسته‌کننده باشد. همچنین، از آنجایی که سود هر معامله بسیار کم است، اسکالپرها به‌دنبال بازارهای دارای نقدینگی بالا هستند تا تعداد معاملات خود را افزایش دهند. البته به گفته اقتصاددانان، تعداد زیاد معاملات در مورد اسکالپینگ ممکن است سودمند نباشد. به‌عنوان مثال، هیچ روش ثابتی نیست که بتوان با اتکا به آن در ۹۰ درصد از موقعیت‌ها تضمین کند که موفق می‌شوید؛ چراکه ممکن است یک روش در یک معامله سودمند باشد، اما در معامله‌ دیگری این چنین نباشد. همچنین، به‌دلیل تعداد معاملات زیاد ممکن است هزینه‌های گزافی را همانند کارمزد در بر داشته باشد.

ابزارهای مورد نیاز برای اسکالپینگ

ابزارهای مختلف معاملاتی اسکالپ که توسط اسکالپرهای کریپتو استفاده می‌شوند، عبارتند از اهرم، رنج تریدینگ (Range trading) و اسپرد پیشنهادات. در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم.

  • اهرم: اهرم نوعی وام است که معامله‌گران در ازای وثیقه از صرافی می‌گیرند تا سایز پوزیشن معاملاتی خود را افزایش دهند و سود بیشتری کسب کنند.
  • رنج‌تریدینگ: معامله‌گران اسکالپ که در رنج‌تریدینگ شرکت می‌کنند، برای بسته‌شدن معاملات، مراقب محدوده‌های قیمتی از پیش‌تعیین‌شده هستند. به عنوان مثال، اسکالپرهای رنج‌تریدینگ از ابزارهای مختلفی مانند سطوح حمایت و مقاومت، خطوط روند، و اندیکاتورهای تکنیکال استفاده می‌کنند. همچنین، از سفارش‌های استاپ و سفارش‌های محدود برای مدیریت ریسک استفاده می‌کنند.
  • اسپرد پیشنهاد: با به کارگیری این استراتژی، اسکالپرها می‌توانند از اختلاف قیمت زیاد بین بالاترین پیشنهاد و کمترین درخواست استفاده کنند.
  • آربیتراژ: با خریدوفروش یک دارایی در بازارهای مختلف، اسکالپرهای آربیتراژ می‌توانند از تفاوت قیمت استفاده کنند.

استراتژی‌های اسکالپینگ

در ادامه ۵ استراتژی اسکالپینگ را بررسی می‌کنیم.

ترید رنج (Range Trading)

ترید در رِنج (Range Trading)

تردینگ رنج یک استراتژی محبوب در میان اسکالپرهای ارزهای دیجیتال است. این استراتژی شامل شناسایی یک محدوده خاص از حرکات قیمتی است که در آن یک دارایی در آن دامنه، نوسان دارد. هدف اسکالپرها این است که در سطح پایین‌تر محدوده (حمایت) خرید کنند و در سقف بالاتر (مقاومت) فروش انجام دهند.

برای ورود، معامله‌گران باید ابتدا بازار تریدینگ رنج را در بازه زمانی کوتاه مانند ۱ یا ۵ دقیقه‌ای بررسی کنند. سپس، سطوح حمایت و مقاومت نزدیک به بالاترین و پایین‌ترین نقاط رنج را شناسایی کنند. این سطوح به‌عنوان نقاط ورود و خروج خواهند بود. یعنی برای گرفتن یک پوزیشن لانگ، در سطح حمایت ورود انجام می‌دهند و در سطح مقاومت از پوزیشن خارج می‌شوند و برعکس.

بعضی از افراد به‌دنبال الگوهای کندل استیک معکوس درست قبل از ورود با یک سفارش بازار می‌گردند، مانند الگوی کندلی چکش در سطح حمایت یا ستاره دنباله‌دار در سطح مقاومت. برخی دیگر، سفارشات خود را با در قالب سفارش لیمیت در نقطه ورودی معینی قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، آن‌ها قیمت ورودی خود را در بازار مشخص کرده و می‌گذارند که سفارشاتشان در آن نقطه انجام شود.

حد ضرر معمولاً باتوجه به جهت ترید، فراتر از بالاترین یا پایین‌ترین محدوده قیمت قرار می‌گیرد. اسکالپرها معمولاً از نسبت ریسک به پاداش یک به یک استفاده می‌کنند. البته برخی نیز حد ضرری در نظر نمی‌گیرند که ریسک را خیلی بالا می‌برد و به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

ترید برک آوت (Breakout Trading)

ترید برک آوت (Breakout Trading)

شکست زمانی رخ می‌دهد که سطح حمایت یا مقاومت شکسته می‌شود. این شکست نشان‌دهنده شروع یک روند یا ادامه یافتن آن است. می‌توانید از آن به روش‌های مختلفی استفاده کنید. البته حواستان باشد که شکست کاذب (False Breakout) اتفاق نیافتاده باشد. به همین جهت می‌توانیم از فیلتری برای افزایش شانس موفقیت خود استفاده کنیم.

در زمان ورود باید سطح حمایت یا مقاومت را شناسایی کنیم. ساده‌ترین راه این است که به‌دنبال شکل‌گیری صعود یا نزول نسبتاً مساوی باشید، مانند نمودار بالا. هنگامی که سطح با یک حرکت تکانشی قوی شکسته می‌شود، بهتر است در انتهای کندل شکسته، وارد معامله شد. اما زمانی که این حرکت قوی نباشد، مانند نقطه a و b، پس می‌توانیم منتظر پولبک (Pullback) باشیم. معامله‌گران می‌توانند یک سفارش استاپ برای ورود به‌عنوان پولبک قرار دهند، که با نقطه چین در نمودار بالا مشخص شده است.

سود را می‌توان در سطح حمایت یا مقاومت مخالف به‌دست آورد. با این حال، برخی از اسکالپرها ممکن است ترجیح دهند که روند را طی کنند و با پیشرفت حرکت، حد ضرر خود را در بالا یا پایین نقاط نوسان دنبال کنند. به‌طور مشابه، حد ضرر را می‌توان در بالا یا زیر نزدیکترین نقاط نوسان قرار داد.

الگوی نموداری

الگوی نموداری

الگوهای نمودار، ابزار قدرتمندی برای اسکالپینگ هستند؛ چراکه به معامله‌گران کمک می‌کنند تا ادامه جهت حرکت قیمت و معکوس شدن آن را شناسایی کنند.

نمودارها، الگوهای مختلفی دارند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از سردرگمی، حداقل تا زمانی که به تمامی آنها مسلط نشده‌اید، فقط از یک یا دو الگو استفاده کنید. در این مثال از الگوی کنج صعودی (Rising Wedge) و الگوی کنج نزولی (Falling Wedge) استفاده می‌کنیم؛ زیرا اغلب منجر به حرکت‌های قیمتی قوی می‌شوند.

دو راه برای ورود وجود دارد: یا در شکست یا آزمایش مجدد شکست خط روند. همان‌طور که در مثال می‌بینید، ورود به روش تست‌های مجدد می‌تواند دقیق‌تر باشد، اما فرصت برخی از معاملات را ازدست خواهید داد. اما روش ورود در شکست می‌تواند ریسک بیشتری داشته باشد؛ چراکه ممکن است شکست را درست تشخیص نداده باشید.

هدف تعیین نقطه سود و حد ضرر به الگویی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. با توجه به این که الگوهای کنج معمولاً روند طولانی را تحریک می‌کنند، می‌توانید به‌دنبال سطح حمایت یا مقاومت باشید تا بتوانید سود کنید. معامله‌گرانی که رویکرد محافظه‌کارانه‌تری دارند، می‌تواند به کسب سود در شدیدترین نقطه الگو برسند. به همین ترتیب، حد ضرر را می‌توان در شدیدترین نقطه مخالف تنظیم کرد. به‌عنوان مثال، ممکن است یک هدف سود را در اوج یک کنج صعودی و یک حد ضرر را کمتر از پایین الگو درنظر بگیرید.

استفاده از اندیکاتور RSI و باندهای بولینگر

استفاده از اندیکاتور RSI و باندهای بولینگر

برخی از اسکالپرها  از شاخص‌های تحلیل تکنیکال مثل RSI و باندهای بولینگر برای تعیین ورودی‌ها و خروجی‌ها استفاده می‌کنند.

  • شاخص قدرت نسبی (RSI): RSI قدرت حرکت قیمت را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند برای شناسایی شرایط اشباع خرید یا اشباع فروش و واگرایی استفاده شود.
  • باندهای بولینگر: این شاخص به معامله‌گران کمک می‌کند تا دوره‌های نوسان بالا یا پایین و برگشت‌های احتمالی قیمت را با استفاده از انحراف معیارها شناسایی کنند. اسکالپرها وقتی قیمت به باند بالایی این نمودار می‌رسد ممکن است تصور کنند قیمت در این نقطه به میزان زیادی بالا رفته است و احتمال کاهش قیمت وجود دارد. به همین ترتیب، وقتی قیمت به باند پایینی می‌رسد، ممکن است تصور کنند که قیمت به میزان زیادی پایین رفته است و احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

وقتی که شاخص قدرت نسبی از سطح ۷۰ عبور کند نشان‌دهنده اشباع خرید است و اگر از سطح ۳۰ کمتر شود این موضوع نشان‌دهنده ناحیه اشباع فروش است. معامله‌گران ممکن است منتظر تأیید دیگری با استفاده از الگوها یا اطلاعات بیشتر از شاخص بولینگر باند باشند؛ چراکه می‌خواهند درباره ورود به معامله‌ای که برعکس جهت حرکت قیمت فعلی است، تصمیم بگیرند. در این صورت، اگر یک دارایی دچار اشباع خرید شود و از باند بالایی عبور کند، می‌توان آن را پوزیشن شورت در نظر گرفت. اگر دارایی دچار اشباع فروش شود و قیمت از باند پایینی عبور کند، می‌توان پوزیشن لانگ را وارد کرد.

در مورد شرایط خروج، برخی از اسکالپرها ترجیح می‌دهند که در نقطه میانی باندهای بولینگر یا باند مخالفسود کسب کنند. برخی دیگر بسته به جهت ترید، زمانی که RSI از حد بالای ۵۰ یا کمتر از آن عبور کند، کسب سود می‌کنند. از نظر مشخص‌کردن حد ضرر، بالا یا پایین نزدیک ناحیه حمایت یا مقاومت، موقعیت‌های مناسبی هستند. از طرف دیگر، می‌توانید یک فاصله مشخص برای هر معامله انتخاب کنید.

شکاف قیمت خرید و فروش (Bid-Ask Spread)

شکاف یا همان اسپرد خریدوفروش به شکاف بین حداکثر قیمت پیشنهادی توسط خریدار و حداقل قیمتی که فروشنده می‌تواند برای یک دارایی خاص بپذیرد، می‌گویند. هنگامی که اسپرد (اختلاف بین قیمت خرید و فروش) اتفاق می‌افتد، معامله‌گران سفارش خرید و فروش را به‌طور همزمان انجام می‌دهند. یعنی خرید در پایین‌ترین قیمت پیشنهادی فروش و فروش در بالاترین قیمت پیشنهادی خرید انجام می‌شود و اسپرد را به‌عنوان سود درنظر می‌گیرند.

این استراتژی می‌تواند به‌ویژه در ارزهای دیجیتالی که نقدینگی کمی دارند، موثر باشد؛ چراکه اسپرد قیمتی در این ارزها بالا است و این اختلاف بین قیمت‌های خرید و فروش می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای ورود و خروج از معاملات ایجاد کند. اما باید توجه داشت که با افزایش اسپرد، هزینه معاملات نیز افزایش می‌یابد و ممکن است باعث کاهش سودآوری معاملات شود.

نکات مهم در اسکالپینگ

  1. ابتدا یک جفت دارایی کریپتو برای استراتژی اسکالپینگ انتخاب کنید. جفت‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند، شما باید براساس میزان نقدینگی و نوسان دارایی، انتخاب مناسبی داشته باشید. در این‌صورت کارتان راحت‌تر خواهد بود و نتایج بهینه‌تری را به‌دست می‌آورید.
  2. پلتفرم مناسبی برای اسکالپینگ پیدا کنید. در زمان انتخاب پلتفرم مناسب باید رابط کاربری، تجربه ترید، انتخاب جفت‌ارزها و هزینه‌های خدماتی که ارائه می‌دهند را بررسی کنید.
  3. به کارمزدهای معاملاتی توجه کنید. هر پلتفرم برای انجام تراکنش، کارمزدی از شما دریافت می‌کند. از آنجایی که شما به عنوان اسکالپرها، تعداد معامله زیادی باید انجام دهید، به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که رقابتی‌ترین کارمزد معاملاتی را دریافت می‌کنند.
  4. از ربات‌های ترید غافل نشوید. برای آنکه در استراتژی اسکالپینگ موفق شوید باید سریع باشید. مدیریت دستی پورتفولیو می‌تواند زمان‌بر باشد و احتمالاً با خطا نیز همراه است. با استفاده از یک برنامه می‌توان به فرایند خریدوفروش، سرعت بخشید.
  5. استراتژی‌های مختلف را امتحان کنید. نباید یک روش ثابت داشته باشید. بلکه ابتدا باید تمام استراتژی‌ها را امتحان کنید و درنهایت تصمیم بگیرید کدام‌یک بازده بیشتری را برای شما خواهد داشت.

سؤالات متداول

اسکالپ تریدینگ چیست؟

اسکالپ تریدینگ یا همان اسکالپینگ روشی است که در آن معامله‌گر برای کسب سود از تعداد معاملات بالا با سودهای کم براساس تفاوت قیمت خرید و فروش استفاده می‌کند تا در مجموع سود بالایی به دست بیاورد.

پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

پوزیشن لانگ به موقعیت معاملات خرید می‌گویند؛ یعنی وقتی که تریدر پیش‌بینی می‌کند قیمت یک ارز دیجیتال در حال افزایش است و اقدام به خرید آن می‌کند. پوزیشن شورت هم برعکس این است؛ یعنی تریدر پیش‌بینی می‌کند که قیمت یک ارز دیجیتال قرار است کاهش یابد و اقدام به باز کردن موقعیت فروش می‌کند.

اسکالپر چیست؟

اسکالپر به کسی می‌گویند که از روش اسکالپینگ برای انجام معاملات خود و کسب سود استفاده می‌کند.

جمع‌بندی

اسکالپینگ مانند هر استراتژی سرمایه‌گذاری دیگری، در صورت اجرای درست می‌تواند سودآور باشد. بنابراین برای موفقیت باید بتوانید نمودارها را بخوانید و تفسیر کنید، عملکرد بازار را درک کنید و استراتژی‌های مختلف معاملاتی را امتحان کنید. ثبات و انضباط می‌تواند شما را به موفقیت برساند. با این وجود، اسکالپینگ می‌تواند سخت باشد؛ چراکه به تمرکز بالا و دانش کافی نیاز دارد. علاوه بر این، نیاز به سرمایه زیادی برای دستیابی به سود زیاد با اسکالپینگ دارید که شاید چالش برانگیز باشد.

 

منبع : ارزدییتال

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبریا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :Sales mentoring for startups

      This is such a useful resource—thanks!