پرشیا خودرو در دور جدید واردات بار دیگر به سراغ یار قدیمی خود یعنی ب ام و رفته و پس از سری یک، حالا نسخه های برقی سری سه و X1 را با نام i3 و iX1 به شوروم مرکزی خود آورده است. شایان ذکر است که علاوه بر مدل های نامبرده، شرکت پرشیا خودرو […]
پرشیا خودرو در دور جدید واردات بار دیگر به سراغ یار قدیمی خود یعنی ب ام و رفته و پس از سری یک، حالا نسخه های برقی سری سه و X1 را با نام i3 و iX1 به شوروم مرکزی خود آورده است. شایان ذکر است که علاوه بر مدل های نامبرده، شرکت پرشیا خودرو محمولههایی از ۵ مدل دیگر ب ام و را نیز در گمرکات جنوب کشور تخلیه کرده و بهزودی پروسه ترخیص آنها صورت خواهد گرفت. ب ام و X2، سری ۳ بنزینی، X1، سری ۲ و iX3 نیز دیگر وارداتیهای موجود در جنوب کشور هستند.
طراحی ظاهری ب ام و i3


سری برقی محصولات ب ام و بر خلاف دیگر کمپانی ژرمنی تبار یعنی مرسدس بنز، طراحی معقول تر و نزدیک تری به محصولات بنزینی دارند و به همین سبب با اقبال عمومی بیشتری مواجه هستند. ب ام و i3 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از هر فاصله و هر زاویه ای فریاد می زند که شما با یک ب ام و مواجه هستید. حتی در بخش جلو در این مدل به صورت نمادین، جلوپنجره کلیوی ب ام و نیز بکار رفته است؛ البته که این جلوپنجره کاملا بسته بوده و صرفا یک قطعه دکوراتیو جذاب به شمار می آید که روی آن لوگوی i هم نصب شده است.
فرم کلی بدنه همان چیزی است که دقیقا از یک سری سه انتظار می رود و حتی در نمای جانبی خودرو می توانید یک شباهت جذاب و آشکار با سری E90 را هم مشاهده کنید که نشان از اصالت این برند باواریایی دارد. در نمای عقب هم چراغ های کشیده با گرافیک فوق العاده جذاب را داریم که به صورت جداگانه طراحی شده اند و گرافیک بسیار زیبایی دارند. سپر هم طراحی اسپرت و عضلانی داشته و با سایر جزئیات بدنه همخوانی بسیار خوبی دارد.
به طور کلی ب ام و i3 را به لحاظ سبک طراحی می توان یک آلمانی جذاب و با اصالت دانست که حتی صدای باز و بسته شدن درب های آن هم یادآور تمامی نسل های سری سه است.
ب ام و i3 لانگ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۸۷۲، ۱۸۴۶ و ۱۴۸۱ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۲۹۶۶ میلی متر اعلام شده است.
فضای داخلی و امکانات

در بخش داخلی شاهد سبک طراحی جدید ب ام و هستیم. در این سبک کلاستر و مانیتور به صورت یکپارچه تعبیه شده و البته داشبورد نیز مانند عادت همیشگی ب ام و تا حدی راننده محور طراحی شده است. غربیلک فرمان سه شاخه اسپرت و رنگ تریم قرمز هم از دیگر موارد جذابی است که در داخل کابین i3 به چشم می آید. همانطور که می دانید نسخه های وارداتی i3 از نوع لانگ هستند که به همین خاطر فضای ردیف دوم بسیار خوبی را به نسبت یک سری ۳ در این خودرو داریم.
از جله امکانات ایمنی و رفاهی ب ام و i3 در نسخه ۴۰ می توان به مواردی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین و جانبی و پرده ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، چراغهای تطبیقی، سانروف، صندلیهای برقی جلو، استارت و ورود بدون کلید، سیستم پایش فشار باد تایرها، شارژر وایرلس، اتوهلد، رادار بین خطوط، رادار برخورد از جلو، مودهای رانندگی، سنسور باران، کروز کنترل، گرمکن جلو، تهویه اتومات، سیستم صوتی هارمن و… اشاره کرد.
در نسخه ۳۵ اما خبری از چراغ های تطبیقی، صندلی برقی حافظه دار، شارژر وایرلس و گرمکن جلو نیست و سطح آپشنی ساده تری را در این مدل داریم.
مشخصات فنی ب ام و i3

ب ام و آی ۳ در دو نسخه ۳۵ و ۴۰ پا به بازار ایران خواهد گذاشت. در نسخه ۳۵ یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۲۸۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر بکار رفته است. حداکثر مسافت قابل پیمایش این مدل ۵۲۶ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن ۶.۲ ثانیه است. زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد آن هم ۳۱ دقیقه اعلام شده است. اما در نسخه ۴۰ شاهد قدرت ۳۴۰ اسب بخاری و ماکسیموم گشتاور ۴۳۰ نیوتن متری هستیم.
حداکثر مسافت قابل پیمایش این مدل ۵۹۲ کیلومتر بوده و زمان شارژ سریع آن هم ۳۲ دقیه اعلام شده است. حداکثر سرعت نسخه ۴۰ صد و هشتاد کیلومتر بر ساعت طبق کاتالوگ پرشیا خودرو ذکر شده است.
مشخصات فنی نسخه 40L
موتور | دارای یک موتور الکتریکی |
حداکثر قدرت | ۳۴۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۴۳۰ نیوتن متر |
جعبه دنده | تک سرعته |
شارژ سریع | ۳۲ دقیقه |
محور محرک | چرخ های عقب |
مشخصات فنی نسخه 35L
موتور | دارای یک موتور الکتریکی |
حداکثر قدرت | ۲۸۶ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر |
جعبه دنده | تک سرعته |
شارژ سریع | ۳۱ دقیقه |
محور محرک | چرخ های عقب |
گالری تصاویر


















