شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز چهارشنبه دوم مارس، اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در کل رقمی در حدود ۷۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند که حدود ۱۶ میلیارد دلار از آن برای کسب و کارهای مرتبط با خودروهای الکتریکی (EV) صرف خواهد شد. این خودروساز همچنین اعلام کرد که قصد دارد […]
شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز چهارشنبه دوم مارس، اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در کل رقمی در حدود ۷۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند که حدود ۱۶ میلیارد دلار از آن برای کسب و کارهای مرتبط با خودروهای الکتریکی (EV) صرف خواهد شد. این خودروساز همچنین اعلام کرد که قصد دارد ۱۷ خودروی برقی را در این بازه زمانی معرفی کند که ۶ دستگاه از برند جنسیس و ۱۱ خودرو از برند هیوندای خواهند بود.
هیوندای همچنین اعلام کرد که این خودروها شامل ۳ سدان، ۶ شاسی بلند، یک خودروی تجاری سبک و یک خودرو از یک مدل جدید خواهد بود. از این بین، فروش خودروی الکتریکی «آیونیک ۶» (Ioniq 6) در اواخر سال جاری آغاز می شود و به دنبال آن نیز خودروی «آیونیک ۷» (Ioniq 7) در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.
هیوندای آیونیک ۷
هیوندای موتور که مجموعا به همراه کیا (که حدود یک سوم از سهام آن در اختیار هیوندای است) در بین ۱۰ خودروساز بزرگ جهان از نظر فروش قرار می گیرند، هدف خود را دستیابی به سهم ۷ درصدی از بازار جهانی خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ با هدف فروش سالانه ۱٫۸۷ میلیون خودرو اعلام کرده است.
این خودروساز مستقر در سئول گفته که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به حاشیه سود عملیاتی ۱۰ درصد یا بالاتر در تجارت خودروهای الکتریکی دست یابد.
جیهون چانگ، مدیر عامل هیوندای موتور گفت: «هیوندای با موفقیت در حال سرعت بخشیدن به گذار خود به الکتریکی شدن و تبدیل به یک رهبر جهانی در تولید خودروهای الکتریکی با وجود محیط تجاری چالش برانگیز ناشی از کمبود جهانی تراشه ها و همهگیری کرونا است.»
با این حال، تحلیلگران معتقدند که سرمایهگذاری ۱۶ میلیارد دلاری هیوندای در بازار خودروهای الکتریکی در مقایسه با رقبای خود چندان پیشرو محسوب نمیشود و این رقم در برابر رقبای بزرگتری مانند تویوتا موتور که تا سال ۲۰۳۰ قصد سرمایهگذاری ۶۹ میلیارد دلاری را در این صنعت دارد، عدد قابل توجهی نیست.
لی جائه ایل، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار کره ای یوجین گفت: «هیوندای تنها حدود ۲۰ درصد از سرمایه گذاری مجموعا ۷۹ میلیارد دلاری خود را به موارد مرتبط با خودروهای الکتریکی اختصاص داده است که شامل ساخت کارخانه های جدید، ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی و اتحاد استراتژیک با سازندگان باتری می شود. مبلغی که برای خودروهای الکتریکی چندان غافلگیرکننده یا جسورانه به نظر نمی رسد.»
به گفته آقای چانگ، مدیر عامل هیوندای، این شرکت در حال بررسی ساخت کارخانههای جدید، ویژه تولید خودروهای الکتریکی است اما از ارائه جزئیات بیشتر از جمله در مورد مکان و جدول زمانی این کارخانه ها خودداری کرد.
تحلیلگران اعتقاد دارند که هیوندای به دنبال ساخت کارخانههای اختصاصی خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است، چرا که این منطقه را بازار کلیدی خودروهای الکتریکی خود میداند.
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.