امروز: جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 ذو الحجة 1441 | 2020-08-14
کد خبر: 85560 |
تاریخ انتشار : دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ارسال توسط : |
69 بازدید
۰
| 5
ارسال به دوستان
پ

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از تأکید استانداردهای جدید بر مبحث ایمنی فعال و سیستم های شبه خودران سخن گفت. وحید مرندی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص دلایل وزارت صمت برای تعویق استانداردهای ۸۵ گانه مبنی بر اینکه این استانداردها نیازمند اعمال تغییرات در حجم مواد و قطعات هستند، […]

استانداردهای خودرو

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد از تأکید استانداردهای جدید بر مبحث ایمنی فعال و سیستم های شبه خودران سخن گفت.

وحید مرندی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص دلایل وزارت صمت برای تعویق استانداردهای ۸۵ گانه مبنی بر اینکه این استانداردها نیازمند اعمال تغییرات در حجم مواد و قطعات هستند، گفت: با توجه به مصوبه آخرین نشست شورای عالی استاندارد در سال گذشته که مورد تأیید وزارت صمت نیز بوده مقرر شد خودروهایی که از وضعیت ایمنی کمتری نسبت به سایر خودروها برخوردارند در سال جدید از چرخه تولید حذف شوند و همچنین اجرای استانداردهای ۸۵ گانه طبق مصوبات مذکور و در توافق کامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت در موعد مقرر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: عملاً در ارتباط با استانداردهای ایمنی غیرفعال (استانداردهایی که پس از سانحه نقش خود را ایفا می کنند) به سقف اقدامات ممکن رسیده ایم و آن ها را اجرایی کردیم. در حال حاضر اقدامات طبق توافقات و در حال اجراست و وزارت صمت درخواست جدیدی نداشته است. استانداردهای جدید و استانداردهای آینده بیشتر بر مبحث ایمنی فعال تأکید می کنند و به طور کلی به دنبال سیستم های شبه خودران هستند تا در مواقع لازم به راننده کمک کنند. به این لحاظ سیستم ها و پلتفرم الکتریکی خودرو باید تغییرات زیادی بکند. این امر نیازمند استفاده از سیستم های هوشمند است و اگر در این راستا حرکت نکنیم به دلیل سرعت زیاد پیشرفت تکنولوژی در ۱۰ سال آینده تنها تبدیل به مونتاژ کننده صرف خواهیم شد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به لزوم اجرای استاندارد یورو ۵ از سوی خودروسازان بیان کرد: بر اساس قوانین و مقررات وضع شده در کشور از جمله قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و اخیراً قانون هوای پاک سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای استانداردهای منابع آلوده کننده ثابت و متحرک از جمله وسائط نقلیه بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد مقررات جداگانه ای برای وضع ضوابط و کنترل تولیدات خودروسازان ندارد.

مرندی مقدم تصریح کرد: خودروسازان وظیفه دارند بر اساس مصوبات دولتی نسبت به ارتقا سطح آلایندگی خودرو اقدام کنند و با توجه به تعویق چندباره اجرای سطح استاندارد آلایندگی یورو ۵ سازمان محیط زیست با ارائه مهلت دوباره به خودروسازان مخالفت نموده است و این سازمان نیز معتقد است خودروسازان باید با تمهیدات مناسب از جمله پیش بینی دوره های تعویض کاتالیست خودرو پس از عرضه عدم تناسب احتمالی با نوع سوخت را جبران نمایند. از طرفی وزارت نفت نیز می بایست در تولید و عرضه سوخت مناسب با سطح یورو ۵ اقدامات لازم را صورت دهد. بدیهی است نبود زیرساخت می تواند به هدر رفت هزینه ها و عدم نیل به مقصود منجر گردد.

منبع خبر ( ) است و خبریا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09800000000  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top