امروز: سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 4 ربيع أول 1442 | 2020-10-20
کد خبر: 102370 |
تاریخ انتشار : یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ارسال توسط : |
8 بازدید
۰
| 2
ارسال به دوستان
پ

رکود معاملات در نمایشگاه‌های خودرو در حالی ادامه دارد که بازار آگهی در فضای مجازی داغ بوده و فروشندگان که عمدتا تمایلی به فروش محصول نداشته فقط می‌خواهند قیمت بالایی را برای محصولات خود پیشنهاد کنند تا بتوانند در‌آینده سود بیشتری را کسب کنند. به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از تسنیم، روند […]

بازار خودرو

رکود معاملات در نمایشگاه‌های خودرو در حالی ادامه دارد که بازار آگهی در فضای مجازی داغ بوده و فروشندگان که عمدتا تمایلی به فروش محصول نداشته فقط می‌خواهند قیمت بالایی را برای محصولات خود پیشنهاد کنند تا بتوانند در‌آینده سود بیشتری را کسب کنند.

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از تسنیم، روند افزایشی قیمت دلار عاملی شده تا دلالان و واسطه گران بازار خودرو نیز متأثر از این موضوع روزانه قیمت‌ها را بدون هیچ ضابطه خاصی افزایش دهند.

امروز اگر سری به آگهی‌های فروش خودرو در سطح فضای مجازی بیندازید متوجه می‌شوید فروشندگان روزانه قیمت‌های نجومی را برای خودروهای خود پیشنهاد می‌کنند تا شاید از شرایط نوسانات نرخ ارز استفاده کرده و بتوانند ماشین خود را با بالاترین قیمت بفروشند اما از آن طرف خریداران نیز دست از خرید برداشته و به نوعی اصلاً مشتری در بازار وجود ندارد.

جالب اینجاست رکود معاملات در نمایشگاه‌های خودرو در حالی ادامه دارد که بازار آگهی در فضای مجازی داغ بوده و فروشندگان که عمدتا تمایلی به فروش محصول نداشته فقط می‌خواهند قیمت بالایی را برای محصولات خود پیشنهاد کنند تا بتوانند در‌آینده سود بیشتری را کسب کنند.

به عنوان نمونه در آگهی‌ها برای پراید ۱۳۱ قیمت‌هایی از ۱۲۸ تا ۱۴۰ میلیون و برای خودرو هایما اس۷ بین ۹۵۰ تا ۱میلیارد پیشنهاد شده که این موضوع به هیچ عنوان منطقی نیست نکته قابل تامل اینجاست خرید و فروش خودرو درحالی در سطح بازار به صفر رسیده که وزارت صنعت هیچ تدبیری برای مدیریت بازار نداشته و از آن طرف واحدهای نظارتی نیز هیچ نظارتی بر عملکرد آگهی های فروش خودرو در سطح فضای مجازی ندارند.

طی چند ماه گذشته قرار بود برخورد لازم با آگهی‌های خودرو که التهابات بازار را افزایش داده‌اند صورت گیرد اما متاسفانه بازار خودرو به قدری رها شده است که هیچ کس تصمیمی برای مدیریت قیمت‌ها در آن ندارد. از یک طرف سازمان حمایت سکوت کرده و از طرف دیگر وزیر جدید نیز با برگزاری چند جلسه با خودروسازان و قطعه‌سازان خبر از مدیریت بازار خودرو می‌دهد اما گویا فقط این جلسات به صورت نمادین برگزار شده و در عمل خبری از سروسامان دادن به بازار خودرو وجود ندارد.

البته وزارت صنعت مدعی است ما با ارائه طرح‌های فروش مختلفی که از سوی خودروسازان اجرایی می‌شود درصدد مدیریت تقاضا در سطح بازار هستیم اما مگر می‌شود با عرضه کم خودرو آن هم در طرح‌های پیش فروش که به صورت قرعه‌کشی انجام می‌شود بتوان بازار را سروسامان داد به عنوان نمونه در طرح اخیر ایران خودرو بیش از دو میلیون نفر برای ۸ هزار دستگاه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند که این نشان می‌دهد هنوز تقاضا در بازار وجود داشته و وزارت صنعت هیچ تدبیری برای آن به کار نگرفته است.

منبع خبر ( ) است و خبریا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09800000000  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top