امروز: پنج شنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۱ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 11 ربيع أول 1444 | 2022-10-06
کد خبر: 77538 |
تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ارسال توسط : |
177 بازدید
۰
| 3
ارسال به دوستان
پ

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو در خصوص وضعیت تولید در سال جدید اظهار داشت: خودروسازان در سال جدید از ظرفیت ها و زیرساخت های تولیدی جهت تحقق جهش تولید کاملاً برخوردار هستند. آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص اقدامات قطعه سازان در دوران مقابله با کرونا […]

آرش محبى نژاد

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو در خصوص وضعیت تولید در سال جدید اظهار داشت: خودروسازان در سال جدید از ظرفیت ها و زیرساخت های تولیدی جهت تحقق جهش تولید کاملاً برخوردار هستند.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص اقدامات قطعه سازان در دوران مقابله با کرونا افزود: تولید در مشاغل مختلف از جمله قطعه سازی منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی گردیده که تاکنون از سوی وزارت بهداشت ابلاغیه ای در خصوص این پروتکل ها صادر نشده است.

محبی نژاد با بیان اینکه امکان اجرای پروتکل های عمومی برای صنعت قطعه سازی وجود ندارد، ادامه داد: متأسفانه تاکنون وزارت بهداشت پروتکل های بهداشتی را منفک از سایر صنایع، برای صنعت قطعه سازی و حتی خودروسازی ابلاغ ننموده است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو توضیح داد: قطعه سازان و خودروسازان بر اساس جمع بندی های خود از پروتکل های موجود، قراردادهای بهداشتی را تنظیم نموده اند که البته خطر اینکه آیا این دستورالعمل ها با پروتکل های وزارت بهداشت همپوشانی و همخوانی دارد یا خیر، وجود دارد.

محبی نژاد تصریح کرد: ادامه روند تولید در حال حاضر نیازمند زیرساخت های سخت افزاری، فرهنگی و آموزشی است که قطعه سازان در این خصوص به سرعت در حال آماده سازی محیط کاری ایمن، برای کارکنان و رعایت صد درصدی پروتکل ها هستند.

وی با انتقاد از اینکه تمام مسئولیت اجرای پروتکل ها بر بنگاه ها واگذار شده است، گفت: قطعه سازان از این موضوع که مسئولیت شروع به کار و یا تعطیلی بنگاه ها را هیچ شخص و ارگانی بر عهده نمی گیرد و اینکه فقط می گویند “به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی تولید ادامه یابد”، گلایه مند هستند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو متذکر شد: در خصوص کارگاه ها و شرکت های تولیدی که امکانات لازم برای رعایت پروتکل ها و همچنین تدارک مواد ضدعفونی از جمله الکل به دلیل کمبود آن در بازار را ندارند، تعیین تکلیف نشده است.

محبی نژاد ضمن ارائه پیشنهادی به سازمان های صمت استان ها بیان کرد: این سازمان ها، سهمیه ای در خصوص الکل، ماسک و مواد ضدعفونی مورد تایید وزارت بهداشت برای قطعه سازان استان تحت پوشش خود در نظر بگیرند.

وی در ادامه یادآور شد: شاهد یک پروتکل استاندارد مدون که برای صنعت قطعه سازی و شروع به کار، تبیین شده باشد، نیستیم؛ فلذا قطعه سازان به صورت خودجوش و بنا بر مصلحت و امکانات خود پروتکل هایی را تعریف کرده و تلاش خود را جهت رعایت آنها مصروف می دارند منتها بار حقوقی ناشی از “ادامه تولید با رعایت کلیه پروتکل ها” مشخص نیست بر عهده بنگاه ها است یا وزارت بهداشت.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو با اشاره بر سرعت بخشی در تهیه پروتکل ها از سوی قطعه سازان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا هفته آتی، تمامی قطعه سازان بتوانند تولید را با ظرفیت بالا و تیراژ بادوام و پایدار شروع نمایند و در غیر این صورت شاهد تولید موقت و کم فروغ همراه با مشکلات پزشکی، درمانی و سلامتی پرسنل خواهیم بود.

محبی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: برخی از قطعه سازان با تبعیت از مقتضیات و مقررات خاص خود، تولید را با ظرفیت پایین یا یک سوم نیرو آغاز کرده اند و اکثر آنها به شدت در حال آماده سازی پروتکل های بهداشتی هستند تا شعار سال تحت عنوان جهش تولید پایدار را در محیطی ایمن، سالم و با تمام قدرت محقق نمایند.

منبع خبر ( ) است و خبریا در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 09800000000  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

*

code

Scroll to Top